Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

WPEK
E-mail Facebook

Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa TOM 2
Prezentujemy drugi tom „Poradnika” przygotowany przez Centrum Praktyk Edukacyjnych (Centrum Kultury Zamek w Poznaniu)

Drugi tom „Poradnika metodycznego. Edukacja kulturowa”, podobnie jak tom pierwszy, składa się z dwunastu scenariuszy działań edukacyjnych. Zaproszeni do publikacji – Autorki i Autorzy – przygotowali, w oparciu o własne doświadczenia w realizacji rozmaitych przedsięwzięć kulturalnych, materiały, które, jak mamy nadzieję, Czytelniczki i Czytelnicy Poradnika zechcą wykorzystać we własnych projektach i codziennej pracy edukacyjnej.

W każdym scenariuszu można znaleźć miejsca szczególnie podatne na twórcze przeobrażenia i modyfikacje, ale i inne, stanowiące pewnego rodzaju ostrzeżenia – punkty zapalne, potencjalnie narażone na porażkę bądź kłopotliwe. Autorki i Autorzy publikacji jako doświadczeni edukatorzy wskazują tym samym na złożony i wymagający wielu różnorodnych wysiłków charakter działań edukacyjnych, na trud i pracę, jaką należy wykonać, by zrealizować dane przedsięwzięcie nie tracąc z oczu postawionych sobie celów i wartości. Edukacja kulturowa (nie – kulturalna), którą zespół Centrum Praktyk Edukacyjnych od niemal dwóch lat w ramach swoich działań propaguje, ma bowiem tę właściwość, że przyświeca jej nie tyle zdobywanie określonych umiejętności, co jej celem jest świadome, krytyczne i angażujące dążenie do rozumienia rzeczywistości kulturowej oraz dostarczanie narzędzi do tej rzeczywistości przekształcania. Tak pomyślana edukacja kulturowa zakłada także współpracę różnych podmiotów, reprezentujących odmienne obszary życia społecznego. Scenariusze działań zawarte w drugim tomie Poradnika metodycznego zachęcają do podejmowania takiej współpracy, sugerują, jak można poszukiwać potencjalnych partnerów, jak rozmawiać z przyszłymi odbiorcami, wreszcie – jak wspólnie działać z uwzględnieniem odmiennych wartości, które do każdego przedsięwzięcia wnoszą różne podmioty.

redakcja: Karolina Sikorska
wydawca: Centrum Kultury Zamek, Poznań 2015